mandag 15. september 2014

Ny fjellhelg


Igjen har vi vært på hyttetur hos gode venner på fjellet. Herlig høstvær og lovnad om nordlys. En solstorm skulle være årsaken til nordlys over hele landet. Det var med spenning jeg tok med alt fotourstyret  til fjelds. Jeg er oppvokst med nordlys, så det er jo ikke noe nytt, men det har ikke vært så mye av det i trøndelag for de siste årene. Med det nydelige været ble det mange bilder både dag og natt. Viser dere her noe av det jeg knipset.

 Herlig å komme frem til dette vannet, speilblankt.
Kveldsskumring ved Seviltjønna
Karlsvogna skal være på dette bildet.
Bjørn og Malfrid er også ute å titter på stjernene
Like før nordlyset kommer frem
Månen speiler seg i tjønna
Her kommer nordlyset..
...men ikke så skarpt å fin som jeg husker fra min barndom

Hytta bader seg i nordlys og måneskinn

På morgenen blir månen litt beskjeden.
Mens solen tar over speilingen i vannet
Selfølgelig må venninna mi Aisa bli fotografert.
Ha fått besøk av en jeger, å da fikk Aisa lukte på rypa, 
stor stas
Høstfarger.
Her kan en sitte å nyte morgenen med en kaffekopp
Et par kjøttmeiser var også på besøk.

Her er gjengen samlet til et herlig biffmåltid og god vin.

Takk til Helge og Malfrid for en topp helg.



2 kommentarer: