fredag 21. november 2014

Morgentur i Trondheim


Av og til må jeg besøke min frisør som holder til på motsatt side av byen hvor jeg bor. Prøver å variere på hvilken gater jeg skal gå for å komme til målet. Denne gangen ble det langs kanalen. Kanalen og Nidelven i Trondheim er et yndet objekt. De finnes på mer enn 1 minnebrikke både her i Trondheim og rundt i verden.  Når været er så nydelig, er det en fornøyelse å ta denne turen.
Bildene er tatt med min iPhon.


 Ravnkloa, byen's siste allmening.
Her står Den Siste Viking, laget av billedhugger Nils Ås
Gamle Stokksundferga ligger på andre siden av kanalen.

Jernbanen på motet side.


Den nye brua fra jernbanen over til havna

Politistasjonen
Hurtigrutekaia.
Vi ser over til Ladehammeren

Takk for at du vil være med på byvandring i Trondheim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar