søndag 13. desember 2015

Adventstid

Snart er det jul, og advent kan være både trivelig og travel. Som pensjonist kan jeg vel si at de fleste julebord er over for meg.  Det følger som regel med jobben. Men litt har det blitt her også. Ellers så har jeg fått meg jobb i desember som eksamensinspektør, fint og langt ord. Er tilstede under eksamen for de som skal arve jorden etter oss. Jobber 13 av 18 dager. Blir kjent med mange trivelige mennesker, de fleste pensjonister som meg. Ellers prøver jeg å holde formen med trening og tur i marka. Juleforberedelser blir det mindre og mindre av for hver jul. Vi får kose oss lell.



 Så vakkert bor vi, bildet er tatt i fjor da det var snø
 1 søndag i advent tennes julegrana i Kystad Park,
 med gang rundt treet og servering av gløgg og pepperkaker.
En flott tradisjon
 Da vandrer vi til juletreet....
og går rundt og synger julesanger.
 Julebord for beboerne i Kystad Park, og i år fikk jeg være med i komiteen.
Fornøyd med pynting av bord, og festen ble koselig
 Morgentur i marka, litt snø, det har det ikke vært for mye av i år.

 Koselig å se at folk pynter både inne og ute i den mørkeste tiden av året.
 En nisse prøver å klatre opp til vinduet
Dette var det mest kreative jeg så på denne turen, lekkert altså

Ha fortsatt en fin advent

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar