torsdag 14. januar 2016

Juleavsluttning


Fort kom ho, og fort for ho. Hvem da? Jo, jula. Det er et uttrykk som sier når noen er overraskende "Kom som julekvelden på kjerringa" For oss som er godt voksen, går tiden bare så alt for fort. Men det var koselig at vår herre ordnet det slik at hans sønn kom til i mørkeste tiden av året, da kan vi feire bursdagen hans med masse pynt og lys. Jeg feirer ekstra lenge. Lærte av min mor at en skal ikke kaste ut jula før 20de dagen, og den var i går. Så i dag har jeg pakket ned nissene, duker etc.
Er jo egentlig bare tull å pakke ned, plutselig må alt opp igjen, du verden som tiden flyr.

Det er en kald morgen, -14, da er det bare og 
være inne i varmen og begynne å jobbe
 Bare å samle sammen alt som har med jul og gjøre

 Hente julepyntkassene og begynne å pakke ned.

Alle nissene ser ned i kassene og håper at jula varer litt  lengere, men nei...
 Da jeg så denne ble jeg kaffetørste og måtte ha en pause...
Litt mere moderne kanskje
 Da er duker og gardiner på plass
 Lysene her er litt fin og får stå
Er kjøpet en gang på Kortmans lysstøperi 
i Åsen
 Da er hverdagen kommet
Juletreet med lys får stå til gubben kommer heim,
noe må jo han også gjøre

Da er denne familien byttet ut med...
...denne, barn og barnebarn
Entreen ble litt matt..
...og den eneste som hilser på avisbudet er denne.

Ha en fin dag.



2 kommentarer:

  1. Ja, det er litt av en jobb å pakke jula bort. Jeg har veldig mye, iår så ble 1/3 igjen på loftet. God med hverdag og helg, ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Ja, det er ei tid for alt! Og jeg skal være enig med deg, tida flyr fryktelig fort!!
    Her i huset var det fort gjort å pakke bort jula, ingen julepynt i år siden vi feiret jula borte! ☺

    SvarSlett