onsdag 13. februar 2013

Nesnatur del 2

Da er vi kommet heim fra en fin tur på Nesna.
Været var kaldt men flott
Bare så synd at både Bjørn og jeg var nedsyltet av forkjølelse hele helgen.
 Men hva gjør vel det når en får så godt stell av storesøster.
Nesten så jeg får dårlig samvittighet.
Og vi dro ikke tomhent derfra heller
2 store sider med luftatorsk, og fiskekaker.
Hva er luftatorsk? Torbjørns spesial,
lettsaltet torsk som henger til lufting noen dager. Nydelig.
Da tar jeg dere med på tilbaketuren pluss litt til
 
 
Torbjørn har snekret vinkagge og en litt større tønne for å ha opptenningsved i.
Lekkert håndarbeid
Laks fra Sandnessjøen og vakumert luftatorsk.
 
Da legger M/S Polarlys til kai i Nesna
 
Søstra mi og meg
 
 
Her kjøpte vi laksen
 
Vi passerer de 7 søstre
 
Alstadhaug med bauta av  dikterpresten Petter Dass
 
 
Solen på tur ned.
 
Like før
 
 
Kveldsstemning når vi forlater Brønnøysund
 
 
Torghatten
 
 
 Frokost før vi går i land
 
 
Sjølen sjekker nyheter på Iphon
 
 
Da mønstrer vi av i Trondheim
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Tydelig at dåkk har kosa dåkk på tur- tross forkjølelse! Håper formen er bedre! Fisk er god sort, liker også luftatorsken- nam, nam! :-)

    Må dåkk ha en fin tur til Thailand!! Hils masse!! :-)

    Jeg akkurat kommet hjem etter jobbeøkt, skal bare pakke om kofferten, så drar jeg igjen i morra tidlig! ;-)
    Vi blogges!

    SvarSlett
  2. Helfin tur til Nesna dere hadde! Trist med forkjölelsen. Lufttörka torsk mmmm så gott og huff så avensjuk jeg ble!
    Kos dere!
    Masse hilsner fra Lena

    SvarSlett