torsdag 3. oktober 2013

En sommer er over..


Det er bare å inns det, sommeren er over. Selv om vi har hatt noen flotte høstdager. Men det har vært kuldegrader om natta, så plantene på terrassen begynner å bære preg av det. Da er det bare å bite i det sure eplet å rydde bort " sommeren" 
Mens jeg ventet på at sola skulle varme opp lufte litt så det gikk ann å jobbe ute gikk, jeg en lang tur i marka. Fine dager må utnyttes.



Marka speiler seg i blanke Skjelbrea
Utgangersau i bymarka?
Da er det bare å ta farvell...
...med rosene, mange knopper med.....
Nesten synd at du skal bli til kompost
Frost på ruta bak forteller om nattefrost.
Tynt lag med is på bordet
Dett var dett, da er det bare å vente på våren og nye planter...
Diverse tilbehør er pakket bort.
Da kan kong vinter komme.
 
Til alle tittere av bloggen:
Takk for i sommer, ha en fin høstdag.


3 kommentarer:

  1. Ja ja, da kommer kong vinter på besøk igjen, det skjer vært år. Slik du utnytter naturen så vil vell det å få sin sjarm.

    SvarSlett
  2. Ja, nå er høsten definitivt her - og vinteren sikkert ikke så langt unna! Vi har hatt en utrolig flott og lang sommer i år!
    jeg skal love deg at mine uteblomster ser noen (les: mange!!) hakk stussligere ut enn dine nå...må vel "ta meg på tak" og få rydda dem bort (komposten!)
    God helg! :-)

    SvarSlett
  3. Takk for i sommer og ha en fin höstdag du og syns du har värt flink jeg.

    SvarSlett