tirsdag 2. september 2014

Forberedelser til høsten


Selv om vi enda har en anelse av sommer, er vi tross alt kommet i høstmåneden. Sommeren har vært flott, vi kommer til å huske den. Men vi håper at høsten blir lang og fin. Jeg har et lite jordbærland bak blokka vi bor i, og i år høstet vi 16 kg fin jordbær. Hvem som eier jordbiten jeg planter på? Tror det er kommunen, men hva gjør det? Nå har jeg klippet bort alle stiklingene og hatt på mere jord, og plantet noen nye planter. Da er det bare å vente på en ny vår og mere jordbær. Noen stauder har også fått stell.
Etter som det begynner å bli mørkt om kvelden med klar himmel, måtte jeg ut for å ta noen bilder av byen vår. Ble ikke helt fornøyd, men jeg legger ut en filmsnutt av resultatet


Da er alt klart til vinteren.
Mere jord, og noen nye planter
Høsten har satt sitt preg på plantene
Her er haven min.
 Ser ut som nordlendingene trives i Trøndelag


En liten filmsnutt fra byen vår




Takk for at du stakk innom


3 kommentarer:

  1. Bra jobba. Hilsen Sjåføren

    SvarSlett
  2. Herlig med jordbærland uttafor døra! God avling har du fått også, så bra!
    Imponeres stadig av dine små filmsnutter, du er kjempeflink! :-)

    SvarSlett
  3. Synes videon ble fin :-) Jeg har virkelig verdens mest kreative og teknologiske farmor <3

    SvarSlett