lørdag 29. september 2012

Sorrento Italia



Hei, nå er jeg operativ igjen. Har kommet fra en uke i Sorrento, Italia. En fantastisk uke, men travelt. Vi var på lange turer nesten hver dag. En dag gikk jeg til streik, og da ble det fortalt at det var den fineste turen. Vi hadde med oss en guide som var fantastisk dyktig, både i italiensk, landets historie og et fantastisk menneske i tillegg. Hun var med hele veien. Men når de fleste i gruppen er nærmere nitti enn åtti, da må det være noen med som har oversikten. Den største opplevelsen var og " hoppe" i sjøen ved klippene ved Capri. Turistbåten ankret opp en halv time så vi som ville fikk denne opplevelsen å bade ved Capri. Synd at jeg ikke fant en fotograf som kunne foreviget min opplevelse. Her er noen bilder fra turen




Sorrento, med Napoli i bakgrunnen 

Positana, en av de mange små byene
 langs kysten som er bygd oppover fjellet. 


Taxi på Capri. Både taxiene og bussene
 var spesialbygd for veiene på Capri,
 de var veldig smale og snodde seg oppover fjellsidene. 


Havna i Sorrento 

Napoli ved foten av fjellet 

Campis da vi kom til hotellet 



Sør-Italia dyrker masse sitroner,
og er kjent for sin sitronlikør. 

Utsikt til klippene å Capri 


Ibsen var stor i Sorrento og flere byer der,
 det var flere slike plater med navnet han på. 


Sitronlikør i alle varianter av flasker. 


Capri by, er ikke oppe i fly,
men i den andre byen som heter
 Ana Capri, bratt sier du.... ja 


Badeplass under klippene i Sorrento 



Her bader en av damene i gruppen i sjøen ved Capri,
 hun bor i Oslo, men var med søsteren sin fra Trondheim.

Dette var noen av de 500 bildene som ble tatt på turen.
Ha en fin helg.

2 kommentarer:

  1. Så herlige bilder! :-) Nå fikk jeg lyst til å reise tilbake til Italia igjen...

    Ja, jeg ble uten datamaskin, men kan heldigvis låne TM sin innimellom..Du spurte om jeg fikk oppskrifta, ja det gjorde jeg! Glemte å si fra til deg. Men nå spørs det om jeg har mista alt på datamaskinen, vi får vel vite det om ikke så lenge.

    Vi skal til Trondheim i helga på besøk til et vennepar som har flytta dit. Det blir jo en ganske hastig tur, men kanskje vi kan møtes til kaffe? Meldes nærmar! :-)
    Klem!

    SvarSlett
  2. Æ å fikk lyst te å dra det Italia, pasta og vin.... Bra bilder!

    SvarSlett